-
Pomóż uwierzyć w św. Mikołaja 🎅
"Pozwól uwierzyć w Świętego Mikołaja" to akcja zbiórki prezentów świątecznych dla dzieci z domów dziecka, placówek opiekuńczych oraz rodzin zastępczych. Akcja
-
Cudze chwalicie, swego nie znacie . . .
Celem projektu było: – wskazanie najcenniejszych walorów przyrodniczych, historycznych i kulturalnych naszego regionu, – edukacja regionalna młodego pokolenia. Podczas realizacji projektu uczennice dokonały
-
Ciekawe miejsca na wakacje – wyspa ognia i lodu.
Celem projektu było: – poznanie walorów turystycznych wybranych „miejsc” Europy, – kształtowanie umiejętności wyszukiwania i opracowywania informacji, – efektywne współdziałanie w zespole w
-
Wielcy matematycy.
Celem projektu było: – doskonalenie umiejętności korzystania z różnych źródeł, &nd poznanie sylwetek i osiągnięć matematyków, – wykorzystanie technik multimedialnych. Uczniowie podzielili się
-
W literackiej pułapce – organizujemy escape room w naszej szkole.
Celem projektu było rozwijanie twórczego myślenia i logicznego rozumowania, popularyzacja nowoczesnych form edukacji oraz doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem z
-
Nie ma zdrowia bez zdrowia psychicznego.
Jeszcze nigdy ludzki mózg nie żył tak długo i nie stawał przed taką liczbą wyzwań, jak dziś. Pielęgnowanie zdrowia psychicznego
-
Zaburzenia odżywiania, problem współczesnej młodzieży.
Jego celem było rozpropagowanie zdrowego stylu życia oraz promocja zdrowia. W czasie poszczególnych etapów pracy nad projektem uczniowie doskonalili umiejętności
-
Węglowodany – paliwo energetyczne człowieka
Cel ogólny: 1. Poszerzenie wiedzy dotyczącej węglowodanów – zastosowanie i znaczenie w organizmie człowieka. Cele szczegółowe: 1. Pogłębianie zainteresowań problematyką prozdrowotną. 2. Rozwijanie umiejętności
-
Ostatni Cichociemny
Celem projektu było: przybliżenie wiedzy historycznej o formacji cichociemnych, zapoznanie z życiem i działalnością podporucznika Aleksandra Tarnawskiego, pielęgnowanie tożsamości narodowej,
-
A którą koszuklę Ty wybierasz?
Uczennice klasy 2a gimnazjum w roku szkolnym 2017/2018 realizują projekt gimnazjalny, którego celem jest zaprojektowanie i stworzenie koszulek promujących naszą
-
British stereotypes – Brytyjskie stereotypy.
Celem projektu było przedstawienie stereotypu Brytyjczyka widzianego oczami obcokrajowców. Anglicy to specyficzni i konserwatywni obywatele Wielkiej Brytanii, a przynajmniej tak
-
Czytam, więc jestem
Uczniowie klasy IIa i IIb realizowali projekt czytelniczy pod nazwą „Czytam, więc jestem”. Celem projektu była popularyzacja czytelnictwa wśród dzieci i
-
Znaczące odkrycia w biologii i medycynie.
Uczniowie realizując projekt pogłębiali wiadomości na temat znaczących odkryć w biologii i medycynie. Kształtowali badawczy sposób myślenia, kreatywność i umiejętność prezentacji. Projekt
-
Szlak Santiago de Compostela.
Celem projektu było m.in.: zachęcenie młodzieży do aktywnego wypoczynku w otoczeniu pięknej przyrody, w zmaganiu się z warunkami pogodowymi i
-
Komu róże, komu kolce przewodnik po świecie współzależności.
Edukacja globalna to część kształcenia obywatelskiego i wychowania na temat zjawisk występujących na całym świecie i rozumienia współzależności pomiędzy mieszkańcami
-
Wpływ odżywiania na zdrowie i życie człowieka.
Projekt realizowany był w roku szkolnym 2016/2017 od września do czerwca Projekt w formie prezentacji i poczęstunku miał na celu pokazanie
-
E–papierosy szkodliwe, czy nie?
Cel ogólny: 1. Poszerzenie wiedzy dotyczącej e–papierosów oraz kształtowanie umiejętności niezbędnych do utrzymania zdrowia, ze szczególnym uwzględnieniem odpowiedzialności indywidualnej i świadomego
-
Aktywność fizyczna i jej wpływ na zdrowie człowieka.
Cel ogólny: Przystępując do projektu uczennice miały na celu uświadomienie społeczeństwu, jak ważna jest aktywność fizyczna dla organizmu ludzkiego oraz, że
-
Zdrowa żywność w szkole.
Cel ogólny: Poszerzenie wiedzy dotyczącej zdrowego żywienia oraz kształtowanie umiejętności niezbędnych do utrzymania zdrowia, ze szczególnym uwzględnieniem odpowiedzialności indywidualnej i świadomego
-
GMO – tak, czy nie? Co wiemy dzisiaj?
Cel: Celem projektu jest podniesienie świadomości dotyczącej GMO - zagrożeń dla bioróżnorodności przyrody oraz zdrowia ludzi i zwierząt, jakie powoduje wprowadzanie
-
Sąd nad dopalaczami.
Celem projektu było upowszechnienie i pogłębianie wiedzy na temat profilaktyki uzależnień. Uczniowie realizując projekt pogłębiali swoją wiedzę na temat dopalaczy.
-
Multimedia pod rękę ze sztuką.
Członkowie grupy projektowej „Multimedia pod rękę ze sztuką” mieli do wykonania dwa zadania z zestawu dziesięciu zadań realizowanych w związku
-
Co piszczy w sieci.
Członkowie grupy projektowej „Co piszczy w sieci” mieli do wykonania dwa zadania z zestawu dziesięciu zadań realizowanych w związku z
-
Interaktywnie zakręceni.
„Interaktywnie zakręceni” to grupa uczniów, którzy w ramach realizacji zadań konkursowych związanych z udziałem szkoły w ogólnopolskim konkursem o tytuł
-
Otyłość wśród młodzieży.
Celem projektu było zachęcenie uczniów do zmiany dotychczasowego stylu życia, wprowadzenie zdrowej diety, aby uchronić się przed otyłością. Realizując projekt uczennice
-
Czy wielkie wędrówki ludów zagrażają cywilizacji?
Gdy Europa boryka się z kryzysem migracyjnym a media podsycają poczucie lęku przed nieuniknionym, młody człowiek zadaje pytania. Tylko kto
-
Historia mojej szkoły
Celem projektu było poznanie faktów osób tworzących szkołę w Baniosze, poznanie tradycji szkoły na tle historycznym kraju, a także rozwijanie
-
Alkohol, wróg czy przyjaciel?
Celem projektu było poznanie właściwości etanolu, zdobycie wiedzy na temat rodzajów alkoholi, wykazanie szkodliwego wpływu alkoholi na zdrowie człowieka oraz
-
Niemieckie wynalazki, które zmieniły nasz świat
Celem projektu było poznanie historii wybranych wynalazków, zapoznanie się z biografiami wynalazców oraz rozwinięcie wiedzy na temat krajów niemieckojęzycznych. Projekt został
-
Czy fizyka może być ciekawa?
Głównym celem projektu było zaprezentowanie i objaśnienie niektórych zjawisk i ciekawostek fizycznych. Podczas pracy nad projektem uczniowie wykonali gazetki informacyjne,
-
Podniebne loty – czyli na spotkanie ptakom
Uczniowie przy realizacji projektu zdobywali ogólne informacje ornitologiczne. Obserwowali i fotografowali ptaki występujące na terenach Baniochy i okolic. Szukali odpowiedzi na
-
Wartości energetyczne składników odżywczych
Uczniowie realizując projekt zdobywali wiedzę z zakresu zdrowego stylu życia i odżywiania. Poznawali wartości odżywcze składników pokarmowych. Pracując nad projektem przygotowali
-
Czy można ufać własnym oczom? złudzenia optyczne
Celem projektu było zapoznanie się z rodzajami złudzeń optycznych oraz wyjaśnienie przyczyn ich powstawania. Korzystając z różnych źródeł uczennice zbierały
-
Laureaci literackiej Nagrody Nobla
Uczniowie biorący udział w projekcie: Adam Dymarski Kamil Gryczka Michał Krupa Patryk Nowicki Mateusz Wiśniewski Opiekun: Monika Walczak
-
Szkolna kronika filmowa
Uczniowie biorący udział w projekcie: Emilia Brzezińska Marcelina Nowicka Magdalena Murawska Patrycja Rzewuska Paulina Witak Aleksandra Ślusarczyk Julia Zaroń Opiekun: Monika Walczak Marianna Zulczyk
-
Podróż po Unii Europejskiej
Celem projektu edukacyjnego było pogłębienie wiedzy o Unii Europejskiej i przekazanie jej młodszym uczniom. Uczestnicy projektu z dużym zaangażowaniem selekcjonowali informacje
-
Korona Gór Polski
Projekt realizowało 3 uczniów z klasy II b. Pierwszym etapem było zdobycie wiedzy o szczytach górskich należących do Korony Gór Polski.
-
Korona Gór Polski
Głównym założeniem projektu było zdobycie wiedzy o Koronie Gór Polski. Uczestnicy projektu zapoznali się m.in.: z działalnością Klubu Zdobywców Korony
-
Poznaj sytuację dzieci z Sierra Leone
Celem projektu edukacyjnego pt. „Poznaj sytuację dzieci w Sierra Leone”: było poznanie problemów dzieci w Sierra Leone i przekazanie tej
-
Bezpieczny, czyli jaki?
Uczniowie biorący udział w projekcie: Opiekun: Agnieszka Sałańska
-
Dlaczego współczesną młodzież fascynuje Powstanie Warszawskie?
Uczestnicy projektu – to pasjonaci historii, zwłaszcza z okresu II wojny światowej. Przez 2 miesiące zbierali materiały a na zakończenie
-
Pochodzenie człowieka
Uczniowie klas III gimnazjum podczas Szkolnego Dnia Projektów zaprezentowali owoc swojej całorocznej pracy, prezentację multimedialną oraz gazetkę dotyczącą ewolucji człowieka. Zadaniem
-
Zdrowy tryb życia
Uczniowie klas II gimnazjum realizujący projekt edukacyjny z biologii mieli na celu uświadomienie sobie oraz swoim rówieśnikom istoty prawidłowego stylu
-
Nagrywamy słuchowisko radiowe
Uczniowie biorący udział w projekcie: Aleksandra Teodorczuk Karolina Stańska Natalia Biczyk Gabriela Smolińska Weronika Lach Magdalena Ziembicka Opiekunowie: Anna Wasilewska Anna Zięba
-
Jacy jesteśmy, czyli statystyczny uczeń naszego gimnazjum.
Uczennice realizujące ten projekt postanowiły poznać profil przeciętnego gimnazjalisty. Czas pracy nad projektem został prawidłowo zaplanowany. Zaangażowane były wszystkie osoby
-
Jakie znaczenie ma środek ciężkości w życiu codziennym?
Aby odpowiedzieć na to pytanie uczennice przez trzy miesiące poszukiwały informacji dotyczących środka ciężkości w podręcznikach do fizyki, encyklopediach i
-
Silnik odrzutowy
Uczniowie realizujący projekt odpowiedzieli na pytania: co to jest silnik odrzutowy, gdzie jest wykorzystywany, jaka jest zasada jego działania. Wiedzę
-
Zdrowy tryb życia.
W roku szkolnym 21012/2013 uczniowie klas II gimnazjum uczęszczali na zajęcia projektowe z biologii. Spotkania z uczniami odbywały się w poniedziałki. Młodzież
-
Substancje uzależniające
W roku szkolnym 21012/2013 uczniowie klas II gimnazjum uczęszczali na zajęcia projektowe z biologii. Spotkania z uczniami odbywały się w poniedziałki.
-
Co jadali nasi przodkowie?
„Co jadali nasi przodkowie?” – projekt realizowany przez gimnazjalistki, które naprawdę potrafią gotować musiał mieć na celu zorganizowanie publicznej prezentacji
-
Co wiemy o braciach Grimm?
Uczniowie biorący udział w projekcie: Dominika Owsińska Wiktoria Kluczyńska Adrianna Dziurna Agnieszka Machnikowska Maciej Szymański Klaudia Molak Damian Utrata Maciej Czaplicki Opiekun: Joanna Wiater
-
Afryka
Celem projektu było utrwalenie i wzbogacenie wiedzy o kontynencie afrykańskim poprzez nauczanie innych (w tym przypadku uczniów klasy 0a). Ada, Dominika
-
Wietnam z zupą Pho w tle.
Głównym założeniem projektu było zdobycie wiedzy o środowisku przyrodniczym, geograficznym, historii i kulturze Wietnamu. Inspiracją do realizacji tematu projektu była podróż
-
Moja miejscowość w liczbach, symetrii i stereometrii.
Celem projektu było rozwiązanie problemu: Jak wiele matematyki jest wokół nas, w naszym najbliższym otoczeniu. Uczniowie po zapoznaniu się z
-
Złoty podział, czyli idealne proporcje wokół nas.
Głównym celem projektu było zapoznanie uczniów z elementami historii myśli matematycznej oraz rozbudzenie zainteresowań matematycznych. Uczestniczki projektu miały za zadanie poznać
-
Wyruszamy w kosmos
Celem projektu było rozwinięcie u uczniów wiedzy o Wszechświecie poprzez poznanie Układu Słonecznego, oraz zaznajomienie z osiągnięciami astronomii i pobudzanie
-
Jak powstaje burza?
Celem projektu było poszerzenie wiadomości o zjawiskach paranormalnych. Projekt realizowały trzy uczennice z klasy 2b. Wykorzystywały one strony internetowe i podręczniki.
-
Woda – życiodajna substancja.
Uczniowie biorący udział w projekcie: Natalia Goss Izabela Wiśniewska Jan Sierszuła Dominika Owsińska Adrianna Dziurna Zuzanna Dziurna Izabela Szkołut Bartosz Tomasik Opiekun: Iwona Janaszek
-
Każdy może zostać Świętym Mikołajem
Opiekunem projektu ”Każdy może zostać św. Mikołajem„ była p. Monika Walczak. Realizowali go uczniowie z klasy IIa: Patrycja Deniszewska, Magda Deniszewska,
-
Czy Chorwacja jest krajem atrakcyjnym turystycznie?
Celem projektu było poznanie i ocena walorów przyrodniczych, kulturowych oraz infrastruktury turystycznej Chorwacji. Projekt realizowaliśmy w 2 grupach. Wiedzę i informacje
-
Bo kibice są wśród nas – ruchy kibicowskie w Polsce.
„Bo kibice są wśród nas” to projekt edukacyjny realizowany w dwóch grupach. W czasie trwania projektu uczniowie zbierali informację na
-
Złudzenia optyczne
Złudzenia optyczne to temat projektu edukacyjnego jaki przez dwa miesiące realizowały uczennice klasy drugiej pod opieką p. Małgorzaty Chaber i
-
Miłość niejedno ma imię
Celem projektu był poszerzenie wiedzy na temat motywu miłości w literaturze i sztuce, kształcenie umiejętności dostrzegania uniwersalnych wartości wpisanych w
-
Alternatywa dla komputera – przygotowanie imprezy sportowej dla młodszych dzieci
Celem projektu było przygotowanie uczniów do roli organizatora, sędziego szkolnych i pozaszkolnych imprez sportowych. 21 czerwca 2012 r. odbyły się
-
Odkrywcy naszych czasów
Odkrywcy naszych czasów to projekt mający na celu przybliżenie sylwetek znanych współczesnych podróżników. Prawie każdy zna nazwiska takie jak: Kolumb, Magellan
-
Opowiem Ci ciekawą historię.
Gimnazjalny projekt edukacyjny pod tytułem „Opowiem Ci ciekawą historię” miał na celu przede wszystkim zebranie szkolnych pasjonatów historii i pokazanie,
-
Uczymy się rozpoznawać rodzime gatunki drzew i ptaków.
Uczniowie biorący udział w projekcie: Kacper Krajnik Aleksandra Soćko Martyna Staluszka Michał Świątek Kamil Wosztyl Wojciech Kański Karolina Michalak Karolina Zwierzyńska Opiekun: Justyna Krówka
-
Czy są wśród nas autorytety?
Projekt realizowany był w obydwu klasach II Gimnazjumw Baniosze, wzięło w nim udział 62 uczniów podzielonych na zespoły zadaniowe. Trwał
-
W jakich miejscach na świecie możemy odnaleźć ślady polskich podróżników?
Celem projektu było zdobycie wiedzy o odkryciach geograficznych i podróżnikach poprzez korzystanie z różnych źródeł informacji, następnie jej selekcja. W