bip

ul. Szkolna 1, 05-532 Baniocha

Multimedialna szkoła – nowoczesna edukacja

  /    /  Multimedialna szkoła – nowoczesna edukacja

W roku szkolnym 2016/2017 nasza szkoła bierze udział w konkursie Multimedialna szkoła – nowoczesna edukacja.

Od listopada do maja czeka nas szereg zadań do wykonania:

1. Przeprowadzenie spotkań uczniów z przedstawicielami Policji z Wydziału do walki z Cyberprzestępczością, Wydziału do spraw nieletnich, pedagogiem (wskazany udział specjalisty) na temat: „Zagrożenia występujące w cyberprzestrzeni – przeciwdziałanie zagrożeniom, promowanie świadomego i bezpiecznego korzystania z Internetu”.

2. Przeprowadzenie szkolnego konkursu nt. „Bądź bezpieczny w Internecie”.

3. „Nasza szkoła” – wykonanie interaktywnego plakatu za pomocą narzędzia – GLOGSTER EDU.

4. Zorganizowanie w szkole dnia pod nazwą „Internet – źródło wiedzy i rozrywki„ – szkolne zawody w grach edukacyjnych, logicznego myślenia itp. – wykorzystanie komputera i Internetu.

5. „Moje zainteresowania” – wykonanie e–książeczki za pomocą aplikacji StoryJumper (http://www.storyjumper.com/) – umożliwiającej tworzenie i udostępnianie książeczki.

6. „Lekcja online” – stworzenie interaktywnej lekcji w atrakcyjnej formie graficznej za pomocą narzędzia ExE (pobranego ze strony http://exelearning.org/).

7. Zorganizowanie inscenizacji/przedstawienia/teatrzyku na podstawie wspólnie wybranej bajki/opowiadania/wiersza. Filmowanie przedsięwzięcia za pomocą kamery, telefonu lub innego urządzenia nagrywającego.

8. Przygotowanie i przeprowadzenie wśród uczniów quizu – grywalizacji za pomocą narzędzia Kahoot! (https://getkahoot.com/).

9. Przeprowadzenie we wszystkich klasach prelekcji pokazowej na temat: „Internet bawi, Internet uczy” – zaproponowanie uczniom ciekawych stron internetowych, edukacyjnych, rozrywkowych.

10. Zorganizowanie ogólnoszkolnego konkursu na przygotowanie opowiadań/wierszy/prac plastycznych „Szkoła moich marzeń – wyposażona w multimedia i nowe technologie”.

Trzymacje za nas kciuki!!!

 

Anna Zięba
Monika Walczak

Poniżej relacjonować będziemy najważniejsze przedsięwzięcia związane z wykonywaniem poszczególnych zadań.

6.04.2017

Zadanie 9

Przeprowadzenie we wszystkich klasach prelekcji pokazowej nt.: „Internet bawi, Internet uczy„ – zaproponowanie uczniom ciekawych stron internetowych.

W pierwszym tygodniu kwietnia wszyscy uczniowie szkoły podstawowej wzięli udział w zajęciach nt.: „Internet bawi, Internet uczy”. Celem prelekcji było zwrócenie uwagi dzieci, że Internet jest doskonałym miejscem nie tylko dla poszukujących rozrywki, ale też dla tych, którzy chcą poszerzać swoją wiedzę oraz ćwiczyć i utrwalać wiedzę już posiadaną.
Podczas tych zajęć zaproponowałyśmy uczniom kilka, naszym zdaniem ciekawych i godnych polecenia, portali internetowych o charakterze edukacyjnym. Uczestnicy otrzymali również ulotki z adresami proponowanych stron.
Uczniowie w czasie zajęć mieli możliwość zapoznania się z materiałami zamieszczonymi na zaproponowanych przez nas stronach. Każdy z nich mógł znaleźć to, co jest dla niego najciekawsze.
I jeszcze krótka fotorelacja:

Tym samym zakończyliśmy wykonywanie zadań związanych z udziałem szkoły w ogólnopolskim konkursie Multimedialna Szkoła – Nowoczesna edukacja.
Czekamy na certyfikat!!!

2.04.2017

Zadanie 6

„Lekcja online” – stworzenie interaktywnej lekcji w atrakcyjnej formie graficznej za pomocą narzędzia ExE

Program eXeLeraning to bezpłatny program do tworzenia nowoczesnych i interaktywnych lekcji, które można wzbogacać o różne elementy multimedialne, na przykład: galeria obrazów, quizy, testy, filmy, pliki dźwiękowe.
W ramach działań podejmowanych w związku z udziałem szkoły w konkursie „Multimedialna szkoła – Nowoczesna edukacja” powstały dwie lekcje online przy użyciu tego narzędzia: lekcja matematyki nt.„ Równania i ich rozwiązania” oraz lekcja fizyki nt.„ Natężenie prądu elektrycznego”.

30.03.2017

Zadanie 10

Ogólnoszkolny konkurs na wiersz pt.„ Szkoła moich marzeń – wyposażona w multimedia i nowe technologie”

W środę 29 marca 2017 roku został rozstrzygnięty konkurs literacki adresowany do uczniów naszej szkoły.
Zadaniem uczestników było napisanie wiersza pt. „Szkoła moich marzeń”.
Jury konkursu wyłoniło trzy pierwsze miejsca oraz trzy wyróżnienia.
A oto zwycięskie prace:

I miejsce
Fryderyk Kaczorek
Klasa 6a

„Szkoła moich marzeń”

Jest wiele szkół w Polsce, są duże i małe,
są szare i bure, lecz są też wspaniałe.
Opowiem wam dzisiaj o szkole w Baniosze,
do której codziennie tornister swój noszę.

Kadra jest sprawdzona, dobrze wykształcona,
zawsze uśmiechnięta i zadowolona.
Radą służy często, nigdy nie zasmuci,
pod taką opieką przyjemnie się uczyć!

Sale wysprzątane i przygotowane,
równo ławki krzesła są poustawiane.
Od rana w nich nową wiedzę zdobywamy,
Po liczne pomoce codziennie sięgamy.

Radiowęzeł działa, komputery mamy –
nowe technologie ciągle wprowadzamy!
Moja szkota kształci „Mistrzów Kodowania”,
zapewnia podstawę do programowania.

Jest tutaj plac zabaw, boisko i kort,
Chętnie z nich korzystasz uprawiając sport.
Zajęcia na miejscu i w teren wyprawy,
Jest czas na naukę, na gry i zabawy.

W szkole nas spotyka moc wrażeń codziennie.
Jak liczysz na nudę – to czekasz daremnie!
Brakuje w niej tylko szafek i półeczek,
by uczeń nie musiał już dźwigać książeczek

Patrząc na nią z boku, przyznać muszę szczerze,
że jestem szczęściarzem, choć sam w to nie wierzę.
Bo czasem się znajdę pośród przykrych zdarzeń,
lecz wszystko równoważy „Szkoła moich marzeń”!

II miejsce
Adam Deniszewski
Klasa 5a

„Moja wymarzona szkoła”

To był dzień jak każdy inny.
Taki zwykły i niewinny.
Jadę sobie szkolnym busem,
Nie gnamy wcale przymusem.

Idę szybko, bez ciężaru.
Do wydawcy nie mam żalu,
Bo w mym nowym podręczniku
Mam e-kartki na czytniku.

Nie w zeszycie, a w tablecie
Piszę najszybciej na świecie.
Słucham tylko audiobooki,
Z Google siadam do nauki.

W szkole mam tablicę wielką,
Na niej zrobię czynność wszelką:
Gram, wyświetlam, namaluję
I w pamięci zapisuję.

Prac domowych nie mam wcale.
Radzę sobie doskonale.
Tylko piątki mam w dzienniku,
W głowie wiedzy mam bez liku.

Siedzę sobie na podłodze,
Robot sprząta mi przy nodze.
Jem kanapkę z automatu,
Popija sokiem z granatu.

W radiu gra ładna muzyka,
Ktoś na wrotkach tam przemyka.
Może drogę wybrać inną?
A! Pojadę sobie windą.

Może spełnią się marzenia?
Przecież świat non stop się zmienia.
I ktoś – bardzo dobry człowiek –
Me pomysły puści w obieg.

Szkoła będzie supernowa,
Trochę bardziej kolorowa.
I od następnego września
Trochę bardziej nowoczesna.

III miejsce
Karol Dąbrowski
Klasa 6a

„Szkoła moich marzeń”

Marzy mi się szkoła
Piękna i wesoła,
W której przyjaźń gości
I nie ma wrogości.
Grube książki i kajety
Zastąpią tablety,
A plecaki przeładowane
Znikną – zapomniane.
Szkoła „Nowej Ery”
Nowoczesne komputery
Surfowanie w necie,
By wiedzieć, co w świecie
W klasach czystych, kolorowych
Moc przyrządów naukowych,
Które wiedzę przybliżając
Horyzonty przybliżają.

Wyróżnienia
Magdalena Kongiel
Klasa 6a

Każdy o czymś marzy . . .
Jedni o piesku, drudzy o rosole,
A ja . . cięgle marzę o szkole.
Moja wyśniona szkoła jest koloru różowego
Nie takiego bladego, tylko intensywnego – amarantowego!
A ściany i ławki aż kłują czystością
Nikt tutaj nie zaznacza swojej obecności.
Korytarze lśniące, a uczniów gromada
Jest dziwnie spokojna,
Na podłogach się nie rozsiada.
Nie musisz slalomem omijać kolegów
Jest bardzo bezpiecznie,
Nie tak, jak na wybiegu.
W pracowniach nowiutki sprzęt komputerowy
Mistrzowie Kodowania testują pasjami.
I nikt niepotrzebnie nie nabija głowy
Facebookiem, Snapchatem czy grami
Do szkoły mych marzeń co dzień chętnie idę
Razem z przyjaciółmi, z Zosią i Natalką.
Jest tam przyjaźnie i zawsze wesoło.
Smutku, złości, gniewu ani cienia,
Wszyscy szczęśliwi, radość gości wkoło.
Szkoda, że takiej szkoły nigdzie nie ma.

Aleksandra Bedyńska
Klasa 6a

„Szkoła marzeń . . . ”

W oddali widzę kolory, słyszę uśmiechy,
Biegnę tam prędko, już czuję oddechy . . .
To one, te dzieci radośnie biegają,
Buzie ich jasne, dobrocią migają.
Tęczowe tu ściany, pokryte szczerością,
A pani profesor, jak zawsze, z miłością.
Wszyscy zajęci, klikają i grają,
Śledzą ekrany i nagrań słuchają.
Tablica nie czarna i kredy tu brak,
Ja chcę tu zostać na zawsze, ot tak . . . .

Paweł Trzaska
Klasa 4b

„Szkoła moich marzeń”

W szkole chciałbym aby plecak miał śmigło
Lub noszony był na dronie.
I w ten sposób mój kręgosłup przed skrzywieniem ochronię.

Prac domowych wcale by nie było.
Ach, przyjemnie by się żyło.

Wycieczki raz w tygodniu mogłyby przyczynić się
Do odstresowania i lepszego przyswajania.

Ferie i wakacje mogłyby trwać dłużej, ku radości uczniów dużej.

Wszystkim zwycięzcom i wyróżnionym uczniom gratulujemy!!!

29.03.2017

Zadanie 1

Spotkanie z przedstawicielami Komisariatu Policji w Górze Kalwarii

W środę 29 marca uczniowie gimnazjum wzięli udział w prelekcji przeprowadzonej przez przedstawicieli Komisariatu Policji w Górze Kalwarii.
Celem spotkania było przedstawienie młodzieży zagrożeń występujących w cyberprzestrzeni, przeciwdziałanie tym zagrożeniom oraz promocja świadomego i bezpiecznego korzystania z Internetu. Udział w zajęciach uświadomił uczniom, jakie niebezpieczeństwa niesie ze sobą wirtualna rzeczywistość, która stanowi ogromną przestrzeń codziennej działalności młodych ludzi.
Spotkanie z osobami, które na co dzień mają do czynienia z wirtualną przestępczością jest doskonałą profilaktyką i na pewno pozwoli uczniom w przyszłości przewidywać konsekwencje swojej działalności internetowej.

16.02.2017

Zadanie 5

„Moje zainteresowania” wykonanie e–książeczki za pomocą aplikacji StoryJumper

StoryJuper to aplikacja umożliwiająca tworzenie i udostępnianie książeczek w formie elektronicznej. W lutym uczniowie klasy pierwsze gimnazjum na lekcjach informatyki mieli za zadanie stworzyć własną książeczkę pt.: „Moje zainteresowania”.

11.02.2017

Zadanie 7

Zorganizowanie przedstawienia na podstawie wspólnie wybranej bajki „Internetowa miłość Czerwonego Kapturka”

W środę 8 lutego uczniowie klasy 3b gimnazjum zaprezentowali wszystkim uczniom Zespołu Szkół w Baniosze przedstawienie pt. „Internetowa miłość Czerwonego Kapturka”. W związku z obchodzonym Dniem Bezpiecznego Internetu aktorzy przekazali publiczności kilka cennych rad i wskazówek dotyczących przede wszystkim nawiązywania nowych znajomości w Internecie. Podczas podsumowania uroczystości dyrektor szkoły przypomniał uczniom również inne zasady bezpiecznego i odpowiedzialnego korzystania z dóbr nowoczesnych urządzeń technologii komunikacyjno-informacyjnej oraz powszechnego dostępu do Internetu.

Film został zamieszczony w serwisie YouTube

11.02.2017

Zadanie 2

Przeprowadzenie szkolnego konkursu nt. „Bądź bezpieczny w Internecie”

W związku z obchodzonym w lutym Dniem Bezpiecznego Internetu w Zespole Szkół w Baniosze został ogłoszony konkurs nt. „Bądź bezpieczny w Internecie”. Dla uczniów szkoły podstawowej był to konkurs plastyczny, a zadaniem było wykonanie plakatu. Natomiast uczniowie gimnazjum mieli do wykonania prezentację multimedialną.


Uczniowie szkoły podstawowej oceniani byli w dwóch kategoriach: klasy I–III oraz klasy IV–VI.

Oto nagrodzone prace:

11.02.2017

Zadanie 4

Zorganizowanie w szkole dnia pod nazwą „Internet – źródło wiedzy i rozrywki„ – szkolne zawody w grach edukacyjnych, logicznego myślenia itp. – wykorzystanie komputera i Internetu.

W czwartek 9 lutego uczniowie klasy 6a szkoły podstawowej uczestniczący w zajęciach koła informatycznego realizowanego w związku z udziałem szkoły w IV edycji ogólnopolskiego programu Mistrzowie Kodowania, podsumowali swoją pracę w bieżącym roku szkolnym. W zawiązku z tym zaprosili swoich najmłodszych kolegów i koleżanki do obejrzenia bajek zilustrowanych za pomocą środowiska Scratch. Szóstoklasiści samodzielnie wykonali animacje do wybranych przez siebie treści znanych bajek i baśni, nagrali narrację oraz przygotowali projekty do pokazu. Bajki bardzo podobały się naszym przedszkolakom 🙂
Pokaz ten został zorganizowany pod hasłem ”Internet – źródło wiedzy i rozrywki”. Uczniowie szkoły podstawowej udowodnili, że Internet jest miejscem, gdzie można nauczyć się wielu praktycznych umiejętności, tworząc jednocześnie coś, co zapewnia rozrywkę innym. Nie ulega wątpliwości fakt, że wszyscy doskonale się przy tym bawili!

13.01.2017

Zadanie 8

Grywalizacja za pomocą narzędzia Kahoot!

Kahoot! To narzędzie do tworzenia i przeprowadzania interaktywnych quizów, które w naszej szkole cieszy się coraz większym powodzeniem, zarówno wśród uczniów, jak i nauczycieli. Uczniowie bardzo chętnie rozwiązują testy za pomocą komputerów, czy też . . . smartfonów. Jest to niewątpliwie bardzo ważny argument przemawiający za pozwoleniem uczniom na przynoszenie telefonów do szkoły. Jednocześnie narzędzie to pozwala na wskazanie, jakie są praktyczne sposoby wykorzystania narzędzi współczesnej technologii.

A oto krótka fotorelacja:

27.12.2016

Zadanie 3

Interaktywny plakat „Nasza szkoła”

Plakat został wykonany za pomocą narzędzia GLOGSTER EDU.

Link do plakatu na edu.glogster.com

Skip to content