W roku szkolnym 2017/2018
nasza szkoła bierze udział w konkursie

Lider Samorządu Uczniowskiego

Od września do marca czeka nas
szereg zadań do wykonania:

1. Przeprowadzenie konkursu na najbardziej lubianego, wymagającego . . . nauczyciela. Głosowanie może się odbyć, np. poprzez wypełnienie anonimowych ankiet przygotowanych przez samorząd uczniowski. Ankiety można wrzucać do urny wystawionej na głównych holu szkoły. Wyniki powinny być ogłoszone uroczyście, np. na apelu, w gazetce szkolnej lub poprzez szkolny radiowęzeł.

2. Przeprowadzenie szkolnej ankiety uczniowskiej na temat: Co Ci się w naszej szkole podoba, co oceniasz negatywnie, jakie zmiany wprowadziłbyś/wprowadziłabyś? Jak oceniasz swoje relacje z kolegami ze szkoły, co jest w porządku, a co wymaga poprawy?

3. Przygotowanie szkolnej gazetki.

4. Przygotowanie akcji charytatywnej w dowolnej formie i na wybrany przez samorząd uczniowski cel, np. przygotowanie paczek świątecznych dla najuboższych, zorganizowanie zbiórki ubrań, zabawek dla miejscowego domu dziecka.

5. Jak oceniasz pracę samorządu uczniowskiego w swojej szkole oraz czym powinien się zająć?

6. Zorganizowanie ogólnoszkolnej debaty na temat „Tytoń, narkotyki, dopalacze, alkohol – jak się przed tym bronić”.

7. Zorganizowanie ogólnoszkolnej debaty na temat „Przemoc i agresja w szkole i jej okolicy – jak się przed tym bronić”.

8. Zorganizowanie w szkole cyklicznych wieczorków poetyckich, teatralnych, tematycznych, kół dyskusyjnych, zainteresowań . . .

9. Przeprowadzenie dnia talentu w szkole. W tym dniu, na zorganizowanej przez samorząd uczniowski uroczystości, uczniowie będą mogli zaprezentować swoje talenty, np. muzyczne, taneczne, gimnastyczne, plastyczne, fotograficzne . . . Nagrodą może być dzień wolny od pytania dla całej klasy, której przedstawiciele zajmą pierwsze trzy miejsca.

10. Zorganizowanie w ramach ogólnoszkolnego dnia sportu międzyklasowych rozgrywek sportowych, w kilku wybranych dyscyplinach.

Anna Zięba
Joanna Rostalska

Trzymacje za nas kciuki!!!


Poniżej relacjonować będziemy najważniejsze przedsięwzięcia związane z wykonywaniem poszczególnych zadań.


21.03.2018r.

Zadanie 10
Zorganizowanie w ramach ogólnoszkolnego dnia sportu międzyklasowych rozgrywek sportowych w kilku wybranych dyscyplinach

W środę 21 marca w naszej szkole obchodzony był Pierwszy Dzień Wiosny.
Z tej okazji dwie uczennice klasy 2a gimnazjum w imieniu Samorządu Uczniowskiego zorganizowały Wiosenny Turniej Sportowy dla klas 0–3 szkoły podstawowej.
Uczniowie walczyli między sobą w różnych konkurencjach, było toczenie piłki między pachołkami, bieg na jednej nodze, rzucanie woreczkiem do cel oraz bieg z woreczkiem na głowie.
Na zakończenie każdy uczestnik otrzymał słodką niespodziankę. Gimnazjalistki wręczyły również dyplomy oraz podkreśliły, że nie ważne jest, kto które miejsce zajął – najważniejsze jest to, że wszyscy świetnie się bawili!!!

Tym samym zakończyliśmy wykonywanie działań
związanych z udziałem szkoły w konkursie
Lider Samorządu Uczniowskiego.
Teraz czekamy na werdykt jury :)
Ale samorząd dalej działa!!!


12.02.2018r.

Zadanie 8
Zorganizowanie w szkole cyklicznych wieczorków poetyckich, teatralnych, tematycznych, kół dyskusyjnych, zainteresowań . . .

W bieżącym roku szkolnym Samorząd Uczniowski Szkoły Podstawowej w Baniosze organizuje cykliczne wieczorki poetyckie. Spotkania te zawsze związane są z jakimś świętem, wydarzeniem lub szczególnie charakterystycznym okresem w roku.
Dotychczas w naszej szkole odbyły się już trzy wieczorki. Pierwszym z nich wieczorek patriotyczny, który odbył się 13 listopada i związany był z rocznicą odzyskania przez Polskę niepodległości. Podczas spotkania uczniowie recytowali wiersze oraz śpiewali pieśni o tematyce patriotycznej. Nie zabrakło również utworów wykonywanych wspólnie przez wszystkich uczestników wieczorku.

8 stycznia 2018 roku odbył się wieczór kolęd i pastorałek, podczas którego uczniowie prezentowali swoje talenty wokalne i recytatorskie. Podobnie jak podczas wieczorku patriotycznego nie zabrakło wspólnego śpiewania kolęd, a rodzice przygotowali dla wszystkich uczestników niespodziankę w postaci słodkiego poczęstunku i gorącej, zimowej herbatki.

Kolejny wieczorek poetycki odbył się w dniu 12 lutego 2018 roku i tym razem związany był ze zbliżającym się dniem Świętego Walentego – patrona osób borykających się z ciężkimi chorobami umysłowymi, nerwowymi oraz epilepsją, ale wśród uczniów znany jest przede wszystkim jako patron zakochanych. A że miłość niejedno ma imię, wśród recytowanych przez uczestników spotkania wierszach nie zabrakło tematów opisujących miłość mamy i taty, rodziców do dzieci oraz dzieci do swoich rodziców i dziadków. Pojawiła się również bajka, w której niezdecydowany żuraw i czapla ciągle pozostają sami . . . było o niepewności, tęsknicie i wielu innych uczuciach towarzyszących miłości.


7.02.2018r.

Zadanie 9
Przeprowadzenie dnia talentu w szkole

W dniu 7 lutego 2018 roku w Szkole Podstawowej w Baniosze obchodzony był szkolny Dzień Bezpiecznego Internetu. Przy tej okazji uczniowie mieli również szansę zaprezentować swoje talenty literackie i plastyczne. Podczas akademii został rozstrzygnięty konkurs nt. „Tworzymy kulturę szacunku w sieci”.
Dla uczniów klas 0–4 był to konkurs plastyczny. Zadaniem konkursowym było stworzenie plakatu w formacie co najmniej A3, na którym powinny zostać przedstawione najważniejsze zasady netykiety. W konkursie zostało wyłonionych czterech zwycięzców, którzy otrzymali nagrody rzeczowe. Wszystkie prace biorące udział w konkursie zostały zaprezentowane podczas przedstawienia na sali gimnastycznej.

Uczniowie klas 5-7 szkoły podstawowej oraz 2-3 gimnazjum mogli pochwalić się swoim talentem literackim. Podczas akademii zostały wręczone nagrody czterem zwycięzcom. A oto ich twórczość:

I miejsce w konkursie literackim
„Tworzymy kulturę szacunku w sieci”
organizowanym z okazji
Dnia Bezpiecznego Internetu 2018

„Wirtualna ballada”

Jakiż to chłopiec piękny i młody
Jaka obok dziewica
klikają w klawisz komputerowy,
nie bacząc na światło księżyca.

Ona stek złości wylewa z siebie,
On kipi żądzą haniebną.
Wzbudzili w sobie duchy tajemne
Czyniąc zło w noc czarną i ciemną.

Im więcej drwiny wyleją z siebie
Im więcej krzywdy poczynią
Ich serce wciąż kamienieje
twardniejąc z każdą godziną.

Nagle ciemność ogarnia ekran
Łącza czerwienią się mienią
Z głośnika słychać głos duszy tajemnej
rządzącej czasoprzestrzenią:

„Zapłacisz dziewczę za wszystkie krzywdy
I ty okrutny młodzieńcze,
winy wasze rozliczą inni,
nie znikną one bezwiednie”.

Bo świat wirtualnej przestrzeni,
to rzeczywistość człowieka
choć go nie widzisz oczami,
po drugiej stronie jest on i czeka.

Na dobre słowo i przyjaźń
nawet z odległej krainy,
Jeśli tylko chcesz,
możesz być częścią tej wirtualnej rodziny.

Porzuć więc świat ciemny
pełny zła i przemocy,
bo on ci jak czasem myślisz,
nie doda więcej mocy.

Siłą twą jest, jak wiadomo: uśmiech
i gest pomocy, zasady netykiety,
pamiętaj: w dzień, rankiem, a nawet o północy.

II miejsce w konkursie literackim
„Tworzymy kulturę szacunku w sieci”
organizowanym z okazji
Dnia Bezpiecznego Internetu 2018

Kultura w Sieci

Niech zapamięta nawet analfabeta,
Co to netykieta,
Kulturę i zasady w internecie znamy
I bardzo poważnie ich przestrzegamy.

Internet w naszych czasach jest konieczny
Lecz nieodpowiednio użyty bywa niebezpieczny,
Przeglądając strony o tym pamiętajmy
- zasad i kultury przestrzegajmy!

W sieci jak najmniej swoich danych podajemy
Wówczas swobodnie po niej serfujemy,
Lecz inko gnito nie ubliżajmy nikomu
Bo tak każe kultura wyniesiona z domu.

Zapamięta niech każdy młody internauta,
Że nie od razu zdobędzie tytuł skauta,
Powoli i cierpliwie niech wszystkiego się uczy
I po stronach nieznanych i zabronionych się nie włóczy.

Rzecz bardzo ważna – o niej pamiętajcie
Bez zgody znajomych nic o nich nie udostępniajcie!
Każdy ma prawo do prywatności
I możesz narobić sobie nieprzyjemności!

Użytkownicy młodzi w sekrecie powiem to wam
Chcesz mieć kulturę w sieci to zachowaj ją sam
Zasada druga hasła i kody w sieci podajesz
z danymi i kasą na koncie szybko się rozstajesz!

III miejsce w konkursie literackim
„Tworzymy kulturę szacunku w sieci”
organizowanym z okazji
Dnia Bezpiecznego Internetu 2018

Kiedy siadasz przed ekranem,
aby włączyć się do sieci,
to pamiętaj -nie bądź draniem,
nie rozsyłaj żadnych śmieci.

Netykiety wciąż przestrzegaj,
nie używaj wulgaryzmów,
swoich ziomków nie wyśmiewaj,
nie zatracaj humanizmu.

Mądrze z internetu korzystaj,
rozwijaj swoje zainteresowania.
Zastrzeżonych stron nie otwieraj
unikaj trolowania.

Serfuj po przeglądarkach znanych,
stroń od dziwnych znajomości.
Nie podawaj swoich danych,
nie strać swej anonimowości.

Nie wypełniaj swego życia
mnóstwem nierealnych gier.
Świat jest piękny ,do zdobycia
trzeba tylko obrać cel.

III miejsce w konkursie literackim
„Tworzymy kulturę szacunku w sieci”
organizowanym z okazji
Dnia Bezpiecznego Internetu 2018

Kulturalni bądźmy w sieci!
Wiedzą o tym wszystkie dzieci,
Lecz Internet to nie miejsce
Samych dobrych, miłych ludzi.

Sami wiecie jak hejterzy
(i niektórzy Youtuberzy)
Okropnymi przezwiskami rzucają,
Nad niczym się nie zastanawiają.

A Ty pamiętaj użytkowniku,
Choć anonimowości praw jest bez liku,
To i tak lepiej wrogów nie mieć w sieci,
Którzy obrzucą cię kubłem śmieci

Więc z tego morał taki wynika:
Szanuj każdego użytkownika,
I bądź głuchy na złe słowa,
Wtedy wolna będzie twa głowa!



29.01.2018r.

Zadanie 2
„Co Ci się w naszej szkole podoba,
co oceniasz negatywnie, jakie zmiany wprowadziłbyś/wprowadziłabyś?
Jak oceniasz swoje relacje
z kolegami ze szkoły, co jest w porządku,
a co wymaga poprawy?”

W styczniu 2018 roku Samorząd Uczniowski Szkoły Podstawowej w Baniosze przeprowadził wśród uczniów klas 4–7 szkoły podstawowej oraz 2–3 gimnazjum ankietę dotyczącą ich samopoczucia w szkole, tego, co oceniają pozytywnie, a co ich zdaniem wymaga poprawy.
Ankieta została przygotowana w formie elektronicznej (formularz Google) oraz wypełniona online w pracowni komputerowej.
Odpowiedzi ankietowanych zostały następnie przeanalizowane, a z raportem tej analizy można się zapoznać poniżej:
Analiza wyników ankiety



17.01.2018r.

Zadanie 5
Jak oceniasz pracę samorządu uczniowskiego w swojej szkole oraz czym powinien się zająć?

W styczniu 2018 roku Samorząd Uczniowski Szkoły Podstawowej w Baniosze wśród uczniów i nauczycieli przeprowadził ankietę na temat pracy i funkcjonowania samorządu w pierwszym semestrze roku szkolnego 2017/2018.
Obie ankiety zostały przygotowane w formie elektronicznej (formularz Google) oraz wypełnione online w pracowni komputerowej.
Odpowiedzi ankietowanych zostały nastepnie przeanalizowane, a z raportem tej analizy można się zapoznać poniżej:
Analiza wyników ankiety



9.01.2018r.

Zadanie 3
Przygotowanie szkolnej gazetki.

Samorząd Uczniowski Szkoły Podstawowej w Baniosze jest odpowiedzialny za prowadzenie jednej z gazetek, znajdującej się na korytarzu, obok biblioteki. Przez cały rok szkolny zamieszczane są tam więc najważniejsze informacje związane z pracą samorządu oraz ogłoszenia na temat wydarzeń przez niego organizowanych.
Poza stałymi elementami dekoracji, na gazetce pojawiają się cyklicznie elementy, związane z danym okresem w roku szkolnym (okres świąteczny, karnawał itp.).
Poniżej przedstawiamy zdjęcia gazetki szkolnej wykonane w kolejnych miesiącach:

Wrzesień 2017


Grudzień 2017


Styczeń 2018



10.12.2017r.

Zadanie 7
Zorganizowanie ogólnoszkolnej debaty
nt. „Przemoc i agresja w szkole i jej okolicy
jak się przed tym bronić”

W dniu 29 listopada uczniowie klas czwartych, piątych i szóstych szkoły podstawowej oraz drugich i trzecich gimnazjum mieli okazję obejrzeć spektakl przygotowany przez aktorów z Teatru Edukacji i Profilaktyki Maska. Zostali oni zaproszeni do naszej szkoły przez panie: Beatę Płatek, Weronikę Pająk–Kruszewską oraz Dorotę Adamską.
„Z pamiętnika kujonki” – to drama przyciągająca uwagę odbiorców tym, że dotyka tematu przemocy i agresji występującej wśród dzieci i młodzieży szkolnej. Dogadywanie, dogryzanie, wyśmiewanie, dokuczanie dyskryminacja to agresywne zachowania. Wśród uczniów często zostają przemilczane, choć niektórzy tylko się przyglądają. Młodzież rzadko szuka pomocy u nauczycieli i pedagogów, wstydząc się powiedzieć wprost, że jest przez kogoś prześladowana i potrzebuje wsparcia.
To widowisko, opisujące perypetie Mariusza i Moniki, którzy notoryczne znęcają się nad swoimi rówieśnikami, stało się również pretekstem do podjęcia w czasie zajęć z wychowawcą pogadanek na temat rodzajów i przejawów przemocy i agresji w szkole oraz sposobami radzenia sobie z nią.

Zachęcamy do obejrzenia galerii zdjęć, dostępnej poniżej.


10.12.2017r.

Zadanie 6
Zorganizowanie ogólnoszkolnej debaty
nt. „Tytoń, narkotyki, dopalacze, alkohol
– jak się przed tym bronić”

W dniu 29 listopada uczniowie klas siódmych szkoły podstawowej oraz drugich i trzecich gimnazjum mieli okazję obejrzeć spektakl przygotowany przez aktorów z Teatru Edukacji i Profilaktyki Maska. Zostali oni zaproszeni do naszej szkoły przez panie: Beatę Płatek, Weronikę Pająk–Kruszewską oraz Dorotę Adamską.
„Laboratorium życia” – przedstawienie poruszające problem zażywania dopalaczy i picia alkoholu przez młodzież, która sięga po te pozornie legalne substancje najczęściej dlatego, że szuka mocnych wrażeń. Dopalacze bywają jednak dużo mocniejsze i o wiele bardziej toksyczne od innych środków uzależniających, a co za tym idzie, szybciej zabierają nam wolność, powodują poważne komplikacje społeczne i utratę zdrowia. Ten spektakl, przedstawiający perypetie Laury (nastolatki mającej problem z dopalaczami) stał się pretekstem do przeprowadzenia podczas zajęć z wychowawcą ogólnoklasowych debat na temat szkodliwego wpływu dopalaczy, alkoholu, ale też narkotyków oraz tytoniu, na zdrowie i życie młodych ludzi. Głównym celem przeprowadzanych zajęć było wypracowanie wniosków oraz metody, jak się bronić przed tymi nałogami.

Zachęcamy do obejrzenia galerii zdjęć, dostępnej poniżej.


2.12.2017r.

Zadanie 4
Przeprowadzenie akcji charytatywnej
w dowolnej formie i na wybrany
przez samorząd uczniowski cel.

W Szkole Podstawowej w Baniosze przez cały rok szkolny odbywa się szereg różnorodnych akcji charytatywnych polegających na zbiórce pieniędzy, ubrań, przedmiotów użytku codziennego, kosmetyków czy pokarmów dla zwierząt. Uczniowie, ich rodzice i nauczyciele włączają się w akcje takie jak między innymi: Szlachetna Paczka, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, zbiórka pożywienia i odzieży dla najbiedniejszych w gminie, zbiórka pożywienia, koców i naczyń dla zwierząt dla schroniska itp.
W bieżącym roku szkolnym samorząd uczniowski postanowił włączyć się w kolejną akcję. Konkurs „Ile waży Święty Mikołaj?” to konkurs dla szkół przedszkoli i burs, którego celem jest wsparcie funduszu stypendialnego Fundacji Szczęśliwe Dzieciństwo, z którego wypłacane są stypendia dla wychowanków Fundacji, dzieci i młodzieży w wieku 15–19 lat, która osiąga bardzo dobre wyniki w nauce i odznacza się nienaganną postawą moralną.
Konkurs polegał na zebraniu bilonu o jak największej wadze, który posłuży do zważenia Świętego Mikołaja, podczas Orszaku Świętego Mikołaja w dniu 9 grudnia w Lublinie.
Przez cały listopad uczniowie klasy 7b szkoły podstawowej zbierali więc wśród swoich kolegów, koleżanek, nauczycieli, wychowawców i innych pracowników szkoły, rodziny i znajomych, pieniążki, które następnie skrupulatnie segregowali, przeliczali i pakowali.


Podczas akcji udało się zebrać w szkole bilon
o łącznej wartości 607,12zł, co daje 60712*1,64g=99567,68g czyli prawie 99,6 kilograma!

W przeliczeniu na jednego ucznia udało nam się zgromadzić
bilon o wadze 295,5 grama.

Teraz czekamy na wyniki konkursu :)


Zachęcamy do obejrzenia galerii zdjęć, dostępnej poniżej.


13.10.2017r.

Zadanie 1
Przeprowadzenie konkursu na najbardziej lubianego, wymagającego . . . nauczyciela.

W październiku Samorząd Uczniowskie Szkoły Podstawowej w Baniosze przeprowadził wśród wszystkich uczniów szkoły plebiscyt, w którym wybierali nauczycieli chrakteryzujących się wybranymi cechami. Po przeprowadzeniu wszystkich ankiet i podliczeniu głosów, w dniu 13 października podczas akademii zorganizowanej z okazji Dnia Edukacji Narodowej przewodniczący wraz z wiceprzewodniczącym Samorządu Uczniowskiego oraz dyrektor szkoły wręczyli nagrody w 13 kategoriach: Złota Męczydusza, Złoty Dyrygent, Złoty Pytajnik, Złota Rzepa, Złota Struna, Złota Niewiadoma, Złoty Dyżurny, Złoty Karabinek, Złoty Drapak, Potulny Baranek, Złoty Express, Złote Pióro oraz Złoty Ząbek. Zwycięzcy nauczyciele otrzymali medale z piernika wykonane przez mamę jednego z naszych uczniów.
Zachęcamy do obejrzenia galerii zdjęć, dostępnej poniżej.